• آيا از سرمايه اي که براي شرکت در نظر گرفته مي شود استعلام گرفته مي شود؟


در شرکت هاي نوع با مسئوليت محدود ،ثبت هيئت مذهبي  از سرمايه استعلام گرفته نمي شود و سرمايه شرکت اسمي مي باشد ولي در نوع سهامي خاص بايد 35% آن موجود و در يک حساب جاري بنام شرکت بلوکه شود.



  • مدارک لازم جهت ثبت تاسيس شرکت کدامند ؟


1) کپي کارت ملي و شناسنامه و کارت پايان خدمت بايد در دفاتر اسناد رسمي اصل شوند. ( هيات مديره ، سهامداران ، بازرسين )
2) سمت اعضاء ( مدير عامل ، رئيس هيات مديره و نايب رييس و بازرسين )
3) تعداد سهام شرکت و اعضا ( حداقل ا سهم اعضاي هيات مديره )
4) اسامي اشخاصي که حق امضا دارند.
5) آدرس و کد پستي شرکت
6) آدرس و کد پستي تمام اعضا بعلاوه شماره همراه
7) مبلغ سرمايه
8) موضوع فعاليت شرکت
9) گواهي عدم سوء پيشينه ( تمام اعضاي هيات مديره ، سهامداران ، بازرسين )
شرايط
* اعضاي هيات مديره و مدير عامل هيچ گونه شغل دولتي نداشته باشند .
* مدير عامل نبايد مدير عامل شرکت ديگري باشد .
* بازرسين هيچ گونه نسبت فاميلي اعم از نسبي يا سببي با مديران و مدير عامل نداشته باشند.
شايان ذکر است، تنها با ارائه مدارک فوق به وکلاي مجرب فکر برتر ، در کوتاه ترين زمان و با کم ترين هزينه ، کليه  امور ثبتي شما به صورت ويژه انجام خواهد گرفت.



  • مدارک لازم جهت ثبت تغييرات شرکت کدامند؟


1) کپي شناسنامه و کارت ملي اعضاي جديد ، بازرسين و سهامداران ( برابر اصل )
2) کپي شناسنامه و کارت ملي اعضاي قديم و جديد
3) تعداد سهام شرکت و اعضاي قديم و جديد
4) اسامي اشخاصي که حق امضا دارند
5) آدرس و کد پستي
6) سمت اعضاي جديد و قديم
7) کپي آخرين آگهي تغييرات
8) مبلغ سرمايه و ارزش ريالي
9) کپي کارت پايان خدمت اعضا و بازرسين جديد به بعد بازرس جديد به بعد برابر اصل شده در دفاتر اسناد رسمي
10) در صورت نقل و انتقال سهام برگه دارايي
خاطر نشان مي شويم ، مشاورين مجموعه فکر برتر،همان گونه که در ثبت شرکت همراه شما بوده اند در ثبت تغييرات شرکت و تنظيم انواع صورتجلسه نيز در خدمت شما خواهند بود.



  • شرايط ثبت " نام " شرکت چيست؟


1- داراي ريشه فارسي باشد.
2- لاتين نباشد.
3- با شئونات انقلاب اسلامي ايران منافات نداشته باشد.
4- تکراري نباشد. بدين منظور، مي توانيد به سامانه http://ilenc.ir  مراجعه و نام پيشنهادي خود را جستجو کنيد. دقت نماييد که دو کلمه از نام پيشنهادي با اسامي داراي سابقه بايد متفاوت باشد.
5- داراي اسم خاص باشد.
6- از اعداد بصورت رياضي آن استفاده نشود ، بلکه بصورت حروف نوشته شود.
7- از عناوين ايثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراَ تحت نظارت سازمان محترم بنياد شهيد و امور ايثارگران مي باشد ، استفاده نشود .
8- از عنوان هاي شعرا ، دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود.
9- عدم استفاده از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و يا ترکيبي از چند کلمه
10- عدم استفاده از حرف اول بعضي از کلمات مانند پي وي سي و .
انتخاب نام شرکت ، يکي از مهم ترين اقداماتي است که در مسير ثبت شرکت انجام مي شود ، نام شرکت بايد معرف ايده و کسب و کار شما باشد. براي اين منظور مي توانيد از کارشناسان با تجربه ثبت شرکت فکر برتر کمک بگيريد تا نهال نوپاي شما به خوبي به ثمر نشيند.



  • بين موسسه و شرکت چه تفاوتي وجود دارد ؟


همان طور که از ادامه نام موسسه ، يعني موسسه غير تجاري پيداست ، تشکيلات و موسسات غير تجارتي، کليه تشکيلات و موسساتي هستند که براي مقاصد غير تجارتي تشکيل مي شوند اعم از آنکه موسسين و تشکيل دهندگان قصد انتفاع داشته يا نداشته باشند. اين موسسات ، فقط در زمينه امور خدماتي مشغول هستند و همان طور که گفته شد ، جنبه تجاري ندارند.
از جمله ساير تفاوت هاي ميان موسسه و شرکت عبارت است از :
_ موسسه مي تواند در تملک دولت و يا بخش خصوصي قرار گيرد.
_ براي ثبت شرکت با توجه به نوع آن حداقل به دو نفر نياز است در صورتي که ثبت موسسه به وسيله يک نفر هم امکان پذير است.



  • براي فعاليت در زمينه بازي هاي کامپيوتري مجوز لازم است ؟


بله ، فعاليت در اين زمينه مستم اخذ مجوز رسانه هاي ديجيتال از سازمان مربوطه وابسته به وزارت ارشاد مي باشد.



  • تفاوت بازرس اصلي و بازرس علي البدل در شرکت سهامي خاص چيست ؟


در واقع ، بازرس علي البدل بازرس جايگزين است و در صورتي که بازرس اصلي فوت کند يا در صورت استعفا يا سلب شرايط از او ، وظايف او را بازرس علي البدل انجام مي دهد.



  • حق احمه اي که براي بازرسان مي بايست در نظر گرفته شود چقدر است ؟


حق احمه بازرسين را مي توان در مجمع عمومي عادي مشخص نمود. بازرسين در معاملات شرکت ذي نفع نخواهند بود.



  • شرايط کيفري اعضا چه تاثيري در ثبت شرکت دارد ؟


دارا بودن سوء پيشينه اشخاص مانعي جهت ثبت شرکت نيست فقط نمي توانند جزء هيات مديره ، مدير عامل و يا بازرسين شرکت باشند.



  • گواهي عدم سوء پيشينه براي ثبت شرکت از تاريخ صدور چه مدت اعتبار دارد ؟


گواهي عدم سوء پيشينه براي ثبت شرکت از تاريخ صدور 6 ماه اعتبار دارد .



  • مراحل ثبت شرکت با مسئوليت محدود کشتيراني به منظور حمل کالا چيست ؟


ثبت شرکت در اين زمينه منوط به اخذ مجوز از سازمان کشتيراني و حمل و نقل است . پس از دريافت مجوز، با ارائه مدارک مورد نياز شامل مدارک شناسايي و گواهي عدم سوء پيشينه به وکلاي فکر برتر ، مي توانيد نسبت به ثبت شرکت اقدام فرماييد.



  • آيا مي توان شماره ثبت يک شرکت يا مسئوليت محدود را از اداره ثبت گرفت؟


خير ، تنها شرکاي شرکت مي توانند شماره ثبت شرکت خود را از اين اداره دريافت نمايند اما براي مشاهده شماره ثبت شرکت مي توانيد به سامانه اينترنتي شناسه ملي و يا رومه رسمي مراجعه نموده و با وارد نمودن نام شرکت ، شماره ثبت آن را روئت نماييد.



  • آيا کارمند رسمي دولت مي تواند سهامدار و عضو هيات مديره شرکت با مسئوليت محدود باشد؟


خير . کارمند رسمي دولت در صورتي مي تواند سهامدار باشد که تنها 20 درصد سهم را دارا باشد و فقط عضو هيات مديره باشد و هيچ نوع حق امضايي نمي تواند داشته باشد.



  • آيا راه اندازي واحد توليدي در بسته بندي مواد خشکبار، نياز به اخذ مجوز از مرجع خاصي دارد ؟


خير. نياز به اخذ مجوز ندارد. شما مي توانيد در قالب هر شرکتي با ارائه ي مدارک مورد نياز شامل مدارک شناسايي اعضا و گواهي عدم سوء پيشينه به وکلاي فکر برتر اقدام نماييد.



  • چگونه مي توان فهميد که شرکت سهامي خاص به ثبت رسيده است يا نه ؟


شماره ثبت شرکت را مي توانيد از سامانه شناسه ملي استعلام نماييد .



  • پس از ثبت شرکت ، چه اقداماتي مي بايست انجام دهيم ؟


پس از ثبت شرکت و موسسه ، شرکت ها مي بايست ظرف يک هفته دفاتر تجاري خود را پلمپ نمايند و سپس نسبت به تعيين حوزه مالياتي و اخذ کد اقتصادي اقدام نمايند. همچنين مي بايست ظرف دو ماه از تاريخ ثبت نسبت به پرداخت دو در هزار سرمايه شرکت به حوزه مالياتي اقدام نمايند .



  • آيا شرکتي که کار نمي کند بايد دفتر مالياتي يا تجاري بگيرد؟


بله . بنا بر ضوابط قانوني ، کليه شرکت ها مم به اخذ دفاتر مالياتي از حوزه مالياتي مي باشند. در صورت عدم  فعاليت نيز مي بايست مراتب را به اداره دارايي اطلاع رساني کنند. به اين ترتيب که دفاتر پلمپ را خالي و سفيد به اداره تسليم نمايند.



  • زمان تحويل دفاتر تجاري چه موقع مي باشد ؟


_جهت تسليم نمودن اظهارنامه مالياتي در تير ماه هر سال بايد اواخر سال قبل اقدام به اخذ پلمپ دفاتر کرده باشيد.
_موديان مالياتي مکلفند براي هر سال مالي،فقط از دفاتر امضاء پلمپ و ثبت شده ظرف يک سال قبل استفاده نمايند مگر اينکه در طي سال با تمام شدن دفاتر نياز به دفاتر جديد باشد که در اين صورت مجاز هستند دفاتر جديد امضاء ، پلمپ و ثبت نمايند.
_دريافت دفاتر قانوني و دفاتر مالي و ثبت عمليات مالي در مورد اشخاص حقوقي جديد التاسيس از تاريخ ثبت شخص حقوقي و در مورد ساير اشخاص از تاريخ شروع فعاليت تا 30 روز مجاز خواهد بود.
ارائه اين خدمات توسط موسسه حقوقي فکر برتر در کوتاه ترين زمان و با کم ترين هزينه ارائه مي گردد.



  • مدت زمان اخذ کد اقتصادي چقدر است ؟


در صورت کامل بودن مدارک مورد نياز و تشکيل پرونده مالياتي در حوزه مالياتي مرتبط حدود 3 هفته الي يک ماه مدت زمان مورد نياز براي صدور کد اقتصادي مي باشد ، البته اين مدت در صورتي است که بازديد از محل دفتر شرکت صورت نگيرد.
ارائه اين خدمات توسط موسسه حقوقي فکر برتر در کوتاه ترين زمان و با کم ترين هزينه ارائه مي گردد.



  • آيا با پيش ثبت نام ، مي توان کارهاي مالياتي انجام داد ؟


خير، پيش ثبت نام يک برگه است با کد 12 رقمي براي اخذ کد اقتصادي، با اخذ اين برگه مي توان اقدام به گرفتن کد اقتصادي 14 رقمي نمود.
چنانچه در زمينه اخذ کد اقتصادي سوالي داريد ، مي توانيد با کارشناسان ما در فکر برتر تماس حاصل فرماييد .



  • مدت زمان لازم جهت اخذ جواز تاسيس چه قدر مي باشد؟


مدت زمان لازم بر حسب سازمان و مرجع صادر کننده جواز تاسيس متفاوت مي باشد.
اين مدت زمان براي جواز تاسيس هاي صادره از وزارت صنعت و معدن و تجارت به طور متوسط 14 روز تا 1 ماه مي باشد. مدت زمان لازم براي اخذ جواز تاسيس از وزارت کشاورزي بين 2 ماه الي 4 ماه مي باشد. همچنين مدت زمان لازم براي صدور جواز تاسيس از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري 2 الي 3 ماه مي باشد.
ارائه اين خدمات توسط موسسه حقوقي فکر برتر به صورت ويژه (vip) ارائه مي گردد.



  • براي داشتن کارت بازرگاني چه مدارکي لازم است ؟ کارت بازرگاني چقدر اعتبار دارد ؟


مدارک مورد نياز براي دريافت کارت بازرگاني اشخاص حقوقي:
_اصل اظهارنامه ي ثبت در دفاتر بازرگاني با امضاي مدير عامل يا رييس هيأت مديره.
_ اصل گواهي پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکتها.
_ سه قطعه عکس سه در چهار مدير عامل.
_ اصل وکپي مدارک تحصيلي معتبر.
_ اصل کارت پايان خدمت يا معافيت دايم و يک سري کپي.
_ اصل گواهي عدم سوءپيشينه مدير عامل با اعتبار 6 ماهه.
_ فرم کارت بازرگاني و عضويت.
_ اصل مفاصا حساب مالياتي موضوع ماده 6 قانون مالياتهاي مستقيم مبني بر بلا مانع بودن صدور کارت بازرگاني.
_ کپي رومه رسمي تأسيس و تغييرات شرکت.
_ اصل کارت ملي مدير عامل جهت برابر با اصل بودن مدارک شناسايي.
_ داشتن حداقل23 سال تمام.
_ اصل گواهي تأييد بانک مبني بر حسن اعتبار بانکي به نام شرکت.
_ ارايه سند مالکيت محل شرکت يا اجاره نامه.
_ براي شرکتهاي با مسؤليت محدود، ارايه يک برگ کپي تقاضانامه ثبت شرکتهاي داخلي و شرکت نامه رسمي که ور به مهر اداره ثبت شرکت باشد.
_ ارايه يک برگ کپي اظهارنامه ثبت شرکتهاي خاص يا عام با مهر اداره ثبت شرکتها در مورد شرکتهاي سهامي خاص.
مدارک مورد نياز براي دريافت کارت بازرگاني اشخاص حقيقي:
_ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگاني.
_ اصل گواهي پلمپ دفاتر در اداره ثبت شرکتها.
_ گواهي عدم سوء پيشينه.
_ اصل گواهي مربوط به آخرين سال عملکرد مبني بر بلامانع بودن بودن صدور کارت بازرگاني در سال جاري.
_ اصل مدارک شناسايي.
_ اصل مدارک تحصيلي.
_ داشتن 23 سال تمام.
_ اصل کارت پايان خدمت يا معافيت.
_ اصل گواهي حسن اعتبار بانکي.
_ ارايه کد اقتصادي جديد.
اعتبار اين کارت يک سال تمام بعد از زمان صدور آن است و در صورت نياز، مي توان با ارايه مدارک لازم کارت بازرگاني را تمديد کرد.
اخذ کارت بازرگاني براي انجام فعاليت هاي تجاري امري اجتناب ناپذير است.موسسه حقوقي فکر برتر، با پيشينه اي درخشان و با خدماتي معتبر،آمادگي انجام اين خدمات را در سريع ترين زمان  دارد.



  • آيا اخذ کارت بازرگاني ماليات دارد ؟


اگر تجارت انجام گيرد و جنس وارد يا صادر شود حتماَ بايد ماليات پرداخت شود ولي چنانچه از کارت بازرگاني هيچ استفاده اي نشود بنابراين هيچ گونه مالياتي تعلق نمي گيرد و کارت بازرگاني بعد از يک سال باطل مي شود و بايد دوباره تمديد شود.



  • آيا اشخاص خارجي قادر به ثبت شرکت مي باشند؟


https://danasabt.ir/2023/05/10/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF/ 


وفق ماده 1 قانون ثبت شرکت ها ، ( مصوب 1310) ، هر شرکتي که در ايران تشکيل و مرکز اصلي آن در ايران باشد ، شرکت ايراني محسوب مي شود. لذا اشخاص خارجي اعم از اشخاص حقيقي و حقوقي که با ثبت شرکت ، در ايران سهامدار آن شرکت مي شوند يک شخصيت حقوقي ايراني خواهند بود. به موجب بند دوم ماده 4 آيين نامه اجرايي قانون تشويق و حمايت سرمايه گذاران خارجي، از نظر درصد مشارکت هيچ محدوديتي براي سرمايه گذاري خارجي وجود ندارد . به اين معنا که سرمايه گذاران خارجي مي توانند شرکت خود را تا نسبت 100 % در ايران ثبت نمايند.

سوالات پر تکرار ثبتي

شرکت دانش بنيان و شاخص هاي تشخيص آن

شرکت ,کارت ,دفاتر ,بازرگاني ,مدارک ,مالياتي ,کارت بازرگاني ,مدير عامل ,هيات مديره ,مورد نياز ,جواز تاسيس ,توسط موسسه حقوقي ,کارت بازرگاني اشخاص ,ترين هزينه ارائه ,شامل مدارک شناسايي
مشخصات
آخرین جستجو ها